Subject: FW: FW: Väljamäe kinnistu mahasõit, Saustinõmme külas, Saku vald
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 12 May 2025 13:48:29 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Kaidi Tamm <[email-masked]>
Sent: Monday, May 12, 2025 1:32 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: Väljamäe kinnistu mahasõit, Saustinõmme külas, Saku vald

Tere,

Tänan põhjaliku vastuse eest!

Täpsustan üle, et Liivamäe kinnistule kavandatakse max.4 üksikelamut ja 
liiklussagedus jääb alla 20 sõiduki ööpäevas.

Parimaga,

Kaidi Tamm

 Juhiabi

  _____

 <tel:%2B372%205847%200585> +372 5569 3771

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.smartbroker.ee/> www.smartbroker.ee

On Wed, 30 Apr 2025 at 15:57, Merike Joonsaar 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere.

1.	Saku Vallavolikogu 20.04.2023 otsusega nr 24 kehtestati Saku valla 
üldplaneering, millega on määratud tugimaantee 15 Tallinn-Rapla-Türi 
rekonstrueerimine (2+2 lahendus) Lokuti-Luige piirkonnas kahes võimalikus 
trassi koridoris.

Trassi koridori üks variant jääb olemasoleva tee 15  asukohta ja teine 
variant jääb olemasolevast  teest paremale (vt väljavõte ÜP 
maakasutusplaanist, sh trassi koridori tingmärk). Väljamäe kinnistu paikneb 
trasside vahel ja arenduste planeerimisel tuleb mõlemaga arvestada.

Trassi asukoht/variant täpsustub edaspidisel projekteerimisel (vt väljavõte 
ÜP seletuskirjast).  Juurdepääsud kinnistutele lahendatakse läbi kogujateede 
ja liiklussõlmede.

Juhul kui riigitee jääb olemasoleva trassi asukohta, tuleb arvestada 
riigitee laiendamisega Väljamäe kinnistu poole.  Seega tuleb edaspidi 
kinnistu sisese juurdepääsutee projekteerimisel kavandada  juurdepääsutee 
riigitee kinnistu piirist piisavale kaugusele.

Kokkuvõtvalt  - olemasolevat Kaarli (71801:001:0239) kinnistu ristumiskohta 
km 11,68 võib kasutada Väljamäe kinnistule juurdepääsuks tingimusel, et 
ristumiskoha kogu liiklussagedus (sh arendustegevusega lisanduv) on alla 20 
sõiduki ööpäevas.

Täpsustakse ühtlasi üle, kas Liivamäe kinnistule kavandatakse kolm 
üksikelamut (nagu varasemas suhtluses märgiti)?

2.	Ristumiskoha ehitamiseks tuleb läbi viia ristumiskoha rajamise 
haldusmenetlus.

Selleks palume kinnistu omanikul (või tema poolt volitatud isikul) esitada 
meile vabas vormis digiallkirjastatud taotlus ristumiskoha rajamiseks.

Taotlus peab sisaldama järgmist infot:

•             Väljamäe kinnistu omaniku kontaktid (firma nimi, esindaja 
nimi, e-post, telefon)

•             Kinnistu nimi ja katastritunnus, millele juurdepääs rajatakse 
(Väljamäe, 71901:001:0023)

•             Naaberkinnistute (mida juurdepääsutee läbima hakkab) nimed ja 
katastritunnused. Nende kinnistute omanike kirjalik nõusolek/volikiri

•             Selgitus, milleks on juurdepääs/ristumiskoht vajalik, mis 
tegevusi kinnistutel kavandatakse

•             Milline on kinnistutel tegevustega kaasnev orienteeruv 
liiklussagedus ja -koosseis, st kui palju ja millised sõidukid ööpäevas 
sõidavad

•             Ristumiskoha asukoha skeem (tähistatud Maa-ameti kaardil)

Eelinfo, kuidas ristumiskoha rajamise protseduur edasi läheb ning millega 
tuleb arvestada:

*        Ristumiskoha rajamise haldusmenetluse läbiviimiseks väljastame 
kinnistu omaniku taotluse alusel nõuded ristumiskoha projekti koostamiseks.

*        Kinnistu omanik tellib pädevusega projekteerijalt teeprojekti. 
Projekteerija esitab teeprojekti Transpordiametile kooskõlastamiseks.

*        Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime kinnistu omanikuga lepingu. 
Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse 
ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.

*        Kõik ristumiskoha rajamisega seotud kulud (projekteerimine, 
ehitamine) kannab kinnistu omanik/huvitatud isik.

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kaidi Tamm < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, April 15, 2025 11:49 AM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Väljamäe kinnistu mahasõit, Saustinõmme külas, Saku vald

Tere!

Olete varasemalt olnud suhtluses Karl Ruusmaaga antud kinnistu mahasõidu 
osas.

Nüüd oleme saanud protsessiga niikaugele, et sooviksime Transpordiametiga 
üle täpsustada mahasõidu nõuded, et hakata sinna teed rajama 4 krundi 
tarbeks. Kinnistu kuulub nüüd Smartbroker Oü-le.

Manusesse lisasin ka kohtulahendi dokumendi (saavutasime kohtuvõidu antud 
ligipääsu tee vaidluse osas).

Lahendi alusel hakkame kasutama Kaarli kinnistu mahasõitu juurdepääsu tee 
tarbeks.

Millised oleks nüüd järgmised sammud?

Parimat soovides,

Kaidi Tamm

 Juhiabi

  _____

 <tel:%2B372%205847%200585> +372 5569 3771

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.smartbroker.ee/> www.smartbroker.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.